Menu
Home  >  Nieuws  >  In welke garage kan ik mijn auto laten herstellen?

In welke garage kan ik mijn auto laten herstellen?

Als uw auto beschadigd is, kunt u vrij kiezen bij welke garage u hem laat herstellen. Maar kiezen voor een door P&V erkende hersteller levert u wel enkele voordelen op.

                        

P&V beschikt over een netwerk van meer dan 1.000 erkende garages, verspreid over heel België. Deze garages - zowel concessiehouders als alle merkengarages - hebben we zorgvuldig geselecteerd op basis van hun infrastructuur, specialisatie en de kwaliteit van het geleverde werk. Laat u uw wagen herstellen door één van deze garages, dan levert u dat volgende voordelen op:

  • Een kwalitatieve herstelling omdat we dagelijks de vinger aan de polis houden op het terrein.
  • ​Een snellere expertise omdat we bij zoveel mogelijk schadegevallen een expertise op afstand doen en er geen expert ter plaatse moet komen.
  • Een gratis vervangwagen zolang de herstelling duurt.
  • Minder of zelfs geen vrijstelling, afhankelijk van de verzekerde waarde van uw auto en de gekozen dekking.
  • Rechtstreekse betaling aan de hersteller. U moet zelf niets voorschieten. P&V betaalt de factuur rechtstreeks aan de garagehouder bij een schadegeval in omnium of in recht. U betaalt alleen de eventuele vrijstelling en de terugvorderbare btw.

Criteria voor een optimale service

Om een optimale service te bieden, moeten erkende garages voldoen aan een aantal criteria. Deze hebben we gebundeld in een raamakkoord. Zo verwachten we dat de garages die dit akkoord ondertekenen minstens zes reparaties per jaar voor ons uitvoeren en dat ze zeker drie actieve herstellers en een administratieve kracht in dienst hebben. Bovendien moeten ze specifieke certificaten kunnen voorleggen waaruit blijkt dat ze voldoende expertise en materieel in huis hebben om kwaliteitsvolle koetswerkherstellingen uit te voeren.

Eenmaal erkend, altijd erkend?

Eenmaal erkend kan een garage niet op zijn lauweren rusten. We bewaren uitgebreide statistieken van de geleverde prestaties en laten onze experts steekproeven doen, zowel vóór, tijdens als na reparaties. Zij controleren of de herstelling conform hun bestek werd uitgevoerd en stellen een rapport op. Is dat negatief, dan nemen we de nodige maatregelen, gaande van een verwittiging tot de schorsing van een garage. Omdat een fout vlug gemaakt is, proberen we in geval van problemen wel altijd eerst naar een constructieve oplossing te zoeken samen met de garage en de klant.

Toegevoegd op 04/04/2018.

Terug naar het overzicht

Wat onze klanten zeggen

Zondag 18/2 s'morgen om 6h25 :... platte achterband : P&V bijstand gebeld een uurtje later was alles gefixt ( werd met sms'jes op de hoogte gehouden van tijdstip aankomst garagist een...

Ann de Caluwé

Aan Marc en zijn collega's, Wij zijn al vele jaren bij p&v en doorverwezen naar Marc verbraeken van maekelaar en wij zijn zeer tevreden door de snelle afhandeling en vriendelijkheid ho...

Karin Denis

PRIMA service en klantvriendelijkheid!! Wij zijn zeer tevreden klanten!

Jordi Bekaert

Deel ook uw mening

Sluit dit venster Schrijf in voor de nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van belangrijk nieuws. Inschrijven is gratis.