Menu
Home  >  Belangenconflicten

Informatie over het belangenconflictenbeleid van P&V Verzekeringen

P&V Verzekeringen voert een beleid om eventuele belangenconflicten te vermijden.

Een belangenconflict is een situatie waarin onze belangen (inclusief die van onze medewerkers en onze adviseurs) en uw belangen in conflict komen of van elkaar afwijken. Als belangencoflict geldt ook een situatie waarin de belangen van een bepaalde (groep van) klant(en) afwijken van die van een andere (groep van) klant(en).

Het beleid van P&V Verzekeringen bepaalt:
- een lijst van omstandigheden die zouden kunnen leiden tot belangenconflicten die verbonden zijn met dienstverlening;
- gedetailleerde procedures en instructies om deze situaties te vermijden;
- gedetailleerde procedures en instructies om gïdentificeerde conflicten te beheren;
- de manier waarop belangenconflicten die zich hebben voorgedaan, worden geregistreerd in een centraal register;
- onze communicatie met u in geval van belangenconflicten die niet kunnen worden beheerd en die mogelijk uw belangen kunnen schade.

Elk belangenconflict dat wordt vastgesteld, moet aan onze klachtendienst worden gesignaleerd:
- per telefoon: 02/250.91.71
- per e-mail; ombudsman@pv.be
- per post: Ombudsman P&V, Koningsstraat 151 te 1210 Brussel.

Wanneer het antwoord van onze klachtendienst u niet volledig tevreden stelt, dan hebt u bovendien het recht om een beroep te doen op de Ombudsman van de Verzekeringen (de Meeûssquare 35 te 1000 Brussel. Tel. 02/547.58.71. www.ombudsman.as). Dit is een onafhankelijke ombudsdienst die verzekeringsgeschillen behandelt.

Voor meer informatie over ons beleid inzake het beheer van belangenconflicten kunt u steeds terecht bij uw P&V adviseur.

Wat onze klanten zeggen

Het is zeldzaam om nog persoonlijk te worden geholpen door een verzekeringsmakelaar,wel die zeldzaamheid noemen we Marc. Verzekeren met een hart en begrip. Pluim voor het ganse team.

Rudi Scheers

Lang gezocht naar een menselijke benadering van verzekeren, en nu gevonden, in deze tijden niet echt vanzelfsprekend meer.

Rudi Scheers

Zondag 18/2 s'morgen om 6h25 :... platte achterband : P&V bijstand gebeld een uurtje later was alles gefixt ( werd met sms'jes op de hoogte gehouden van tijdstip aankomst garagist een...

Ann de Caluwé

Deel ook uw mening